|
CARACTERISTICI TEHNICO-TACTICE |
Echipaj standard |
2 piloţi |
Viteza continuă maximă |
287 km/h |
Viteza maximă cu un motor oprit |
203 km/h |
Viteza maximă pentru autorotaţie stabilă |
166 km/h |
Greutate totală maximă |
2835 kg |
Greutate totală minimă |
1500 kg |
Altitudine maximă de operare |
6500 m |
Număr şi tip motor |
2
/
PRATT
& WHITNEY
2
/
TURBOMECA |
Putere motor la decolare |
530 CP
/
motor |
Capacitate transport* |
3 pasageri |
Capacitate transport medical |
1 rănit pe targă |
Lungime |
12,16 m |
Diametrul elicei portante |
20,4 m |
Capacitate rezervor principal |
593 litri |
Capacitate rezervor suplimentar |
117 litri |
CARACTERISTICI TEHNICO-TACTICE |
Echipaj standard |
2 piloţi
+
1 tehnic de bord |
Viteza continuă maximă |
180 km/h |
Viteza croazieră |
203 km/h |
Viteza verticală |
8,6 m/s |
Greutate totală maximă |
2520 kg |
Greutate la decolare |
2200 kg |
Greutate gol |
1143 kg |
Greutate încărcătură acroşată |
750 kg |
Altitudine maximă de operare |
6050 m |
Raza maximă de acţiune |
540 km |
Autonomie maximă la viteza de croazieră |
3 ore |
Număr şi tip motor |
1
/
ARTOUSTE IIIB |
Putere motor la decolare |
550 CP |
Capacitate transport
desant |
3 pasageri |
Capacitate transport medical |
1 rănit pe targă |
Lungime cu rotor pornit |
12,82 m |
Diametrul elicei portante |
11,02 m |
Capacitate rezervor principal |
575 litri |
Capacitate rezervor suplimentar |
260 litri |
CARACTERISTICI TEHNICO-TACTICE |
Echipaj standard |
2 piloţi
+
1 tehnic de bord |
Viteza continuă maximă |
250 km/h |
Viteza croazieră |
225 km/h |
Viteza verticală |
8,9 m/s |
Greutate totală maximă |
12000 kg |
Greutate la decolare |
11100 kg |
Greutate gol |
6990 kg |
Greutate încărcătură acroşată |
3000 kg |
Altitudine maximă de operare |
4500 m |
Raza maximă de acţiune |
350 km (încărcătură maximă)
460 km (încărcătură normală)
950 km (2 rezervoare supl.) |
Autonomie maximă la viteza de croazieră |
3 ore 45 min |
Număr şi tip motor |
2
/
TV2-117A |
Putere motor la decolare |
1482 CP/motor |
Capacitate transport
desant |
9 pasageri (VIP)
24 luptători echipaţi |
Capacitate transport medical |
20 răniţi (12 pe tărgi) |
Lungime cu rotor pornit |
25,20 m |
Diametrul elicei portante |
21,29 m |
Capacitate rezervor principal |
1360 litri |
Capacitate rezervor suplimentar |
1425 litri |
CARACTERISTICI TEHNICO-TACTICE |
Echipaj standard |
2 piloţi
+
1 tehnic de bord |
Viteza continuă maximă |
250 km/h |
Viteza croazieră |
220-240 km/h |
Viteza verticală |
8,9 m/s |
Greutate totală maximă |
13000 kg |
Greutate la decolare |
11000 kg |
Greutate gol |
7100-7370 kg |
Greutate încărcătură acroşată |
3000 kg |
Altitudine maximă de operare |
6000 m |
Raza maximă de acţiune |
495 km
1065 km (2 rezervoare supl.) |
Autonomie maximă la viteza de croazieră |
2 ore 45 min
5 h (2 rezervoare supl.) |
Număr şi tip motor |
2
/
TV3-VM (MT) |
Putere motor la decolare |
2200 CP/motor |
Capacitate transport
desant |
11 pasageri (VIP)
24 luptători echipaţi |
Capacitate transport medical |
20 răniţi (12 pe tărgi) |
Lungime cu rotor pornit |
25,4 m |
Diametrul elicei portante |
21,29 m |
Capacitate rezervor principal |
1360 litri |
Capacitate rezervor suplimentar |
1425 litri |
CARACTERISTICI TEHNICO-TACTICE |
Echipaj standard |
2 piloţi
|
Echipaj medical |
medic si asistent medical
|
Capacitate transport |
7 pasageri
|
Capacitate transport medical |
maxim 2 targi din care una cu echipament medical complet |
Lungime |
13,23 m |
Anvergura aripa |
14,53 m |
Inaltime |
4,50 m |
Suprafata aripa |
27,22 m2 |
Greutate totală maximă (MTOM) |
11200lbs (5080Kg) |
Greutate minima (BEM) |
6837lbs (3100Kg) |
Număr şi tip motor |
2 x Pratt & Whitney PT6A-41) |
Altitudine maximă de operare |
33000ft (10000m) |
Viteza maximă |
314KTAS (582Km/h)/h |
Viteza de croazieră |
282KTAS (523Km/h)/h |
Viteza de angajare in configuratie aterizare |
89KIAS (165Km/h)/s |
Rata maxima de urcare |
2380ft/min (12,1m/s)
|
Raza de acţiune |
1500NM (2780Km)
|
Conditii de zbor |
IFR/VFR – ziua/noaptea |
Capacitate totala combustibil |
3700lbs (2100litri) |
CARACTERISTICI TEHNICO-TACTICE |
Echipaj standard |
2 piloţi
|
Echipaj medical |
medic si asistent medical
|
Capacitate transport |
7 pasageri
|
Capacitate transport medical |
1 targă echipată medical cu 1 pacient |
Lungime |
14,90 m |
Anvergura aripa |
16,00 m |
Înalţime |
4,60 m |
Suprafaţă aripă |
29,93 m2 |
Greutate maximă la decolare (MTOW) |
15900 Ibs (7212 Kg) |
Greutate maximă la aterizare (MLW) |
15200 lbs (6894,60 Kg) |
Greutate de bază fără încărcătură(BEW) |
9544,2 lbs (4329,20 Kg) |
Număr şi tip motor |
2 x Pratt & Whitney Canada Inc,JT15D-5A |
Altitudine maximă de operare |
45000 ft (13700 m) |
Viteza maximă |
0,755 M (peste 28907 ft)
292 KIAS (540 Km/h între 8000-28907 ft)
261 KIAS (483 Km/h sub 8000)
/h |
Viteza de croazieră |
250KIAS (463Km/h)/h |
Viteza de angajare în configuraţie aterizare |
81 KCAS (150 Km/h)/s |
Rata maximă de urcare |
3334 ft/min (17 m/s) la MTOW
|
Raza de acţiune |
1500NM (2700 Km)
|
Condiţii de zbor |
IFR/VFR – ziua/noaptea |
Capacitate totală de combustibil |
5814 Ibs (3225 litri) |
|
Elicopterul EC 135 este un elicopter bi-motor, multirol fiind echipat cu 2 motoare Pratt & Whitney PW 206 B2 sau Turbomeca ARRIUS 2B2
dotate cu sistem de control digital FADEC (Control digital autonom al motorului). Elicopterele pot fi echipate pentru executarea
misiunilor de sprijin a forţelor ce menţin ordinea şi siguranţa publică cu: FLIR (sistem de observare electro-optic pe timp de zi
şi de noapte), NVG (ochelari de vedere pe timp de noapte), proiector pentru căutare şi salvare (sunlight), megafoane pentru adresare publică,
flotoare pentru zborul deasupra mării, troliu, echipament transport sarcini exterioare, dispozitiv pentru coborârea în rapel a luptătorilor.
* Configuraţie opţională: 6 pasageri
Echipamente suplimentare:
- FLIR: sistem de observare electro-optic pe timp de zi şi de noapte, cu transmiterea în timp real a imaginilor;
- NVG: ochelari de vedere pe timp de noapte;
- SUNLIGHT: proiector pentru misiuni de căutare-salvare pe timp de noapte;
- GIGAFOANE: pentru adresare publică;
- FLOTOARE: pentru zborul deasupra mării/întinderilor mari de apă;
Elicopterul IAR 316B este varianta românească a elicopterului franţuzesc SA 316 Alouette III, fabricat la Ghimbav - Braşov.
Este un elicopter monomotor, tripal, prevăzut cu tren de aterizare fix, de tip triciclu cu roţi. Elicopterul poate fi folosit într-o gamă
largă de misiuni: transport personal şi materiale (atât în cabină, cât şi în exterior - troliu sau macara), căutare - salvare, cercetare
şi supraveghere aeriană prin observare vizuală, sprijinul acţiunilor de intervenţie, evacuare medicală, etc.
MI- 8 este un elicopter bimotor, multirol, în clasa 8-14t. Varianta de bază este cea de transport, putând fi echipat pentru
transport personalităţi/demnitari, forţe de intervenţie, încărcături interioare sau exterioare.
Elicopterul MI -17, dezvoltat ca o versiune a elicopterului MI-8, este varianta de export a Federaţiei Ruse. MI-17 poate fi
recunoscut întrucât elicea de coadă este pe partea dreaptă, în loc de stânga ca la MI-8. Îmbunătăţirile faţă de MI-8 se referă
la amortizoarele de vibraţii şi cele două motoare a căror putere este mai mare cu 500cp. MI-17 este echipat cu instrumente,
avionică, radar Doppler şi autopilot pentru operare în toate condiţiile. Misiuni: transport personal şi materiale, sprijinul
acţiunilor de intervenţie, evacuare medicală, căutare - salvare, cercetare şi supraveghere aeriană prin observare vizuală,
stingerea incendiilor, etc.
Piper PA 42-720 este un avion bimotor, echipat cu motoare turbopropulsor Pratt & Whitney Canada PT6A-41,
fiecare dezvoltand 720 SHP (537kw). Dispune de aparatura de radionavigatie, echipamente antigivraj, degivrare,
presurizare si climatizare care-i permite zborul IFR(zbor instrumental)/VFR(zbor la vedere) ziua si noaptea in conditii de givraj
pana la nivel de zbor FL330. Este operat in varianta aeromedicala pentru misiuni umanitare, transport aeromedical de urgenta si
transplant în cadrul SMURD.
Cessna Citation V model 560 seria 0200 este un avion bimotor, echipat cu motoare turbofan Pratt & Whitney Canada Inc. JT15D-5A,
fiecare dezvoltând o tracţiune de 2900 lbs. Dispune de sistem de management al zborului (FMS), aparatură de radionavigaţie, echipamente antigivraj, degivrare,
presurizare şi climatizare care-i permite zborul IFR (zbor instrumental) / VFR (zbor la vedere) ziua şi noaptea în condiţii de givraj până la nivel de zbor FL450.
Este operat în varianta aeromedicală pentru misiuni umanitare, transport aeromedical de urgenţă şi transplant în cadrul SMURD.